SEPTEMBER DEAL!!

YourLifeCare ‘Back to Basic’!

Meld je nu aan voor YourLifeCare en betaal nu 195 euro in plaats van 295 euro!

Wat krijg je hiervoor?
Een lang traject van YourLifeCare.

  • Intake van 45 minuten
  • 8x een consult van 30 minuten
  • Inclusief werkboek “Ik mag alles eten”
  • Minimaal 5 kilo valt u af in dit traject!!

Bel of mail snel en maak nog vandaag je afspraak!
ylc@physiocarenederland.nl
010-4585702

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Recept Lijnzaad Crackers

Heb je geen zin in brood en wil je iets voedzaams eten, probeer dan eens deze lijnzaad crackers.

Om ze te maken heb je vooral tijd en geduld nodig want moeilijk is het niet.

Deze crackers zijn koolhydraatarm, vezelrijk en een goede vervanging voor crackers uit de supermarkt. Eet echter nooit meer dan 45 gram lijnzaad per dag, lijnzaad bevat namelijk een stof die ademhalingsproblemen kan veroorzaken.

Wat heb je nodig voor ca 12 stuks:

150 gram gebroken lijnzaad
150 gram zaden/pitten
(Ik gebruik een kant en klare mix met o.a. pompoenpitten, zonnebloempitten en sesamzaad)
200 ml water
1 tl zout

Hoe maak je het:

  • Doe het lijnzaad, de zaden/pitten en het zout in een kom
  • Voeg het water toe
  • Schep alles goed door elkaar
  • Laat 20 minuten staan
  • Verwarm ondertussen de oven voor op 180 graden
  • Schep het mengsel op een met bakpapier bedekte bakplaat
  • Verdeel het tot een gelijkmatige laag van ca 3 millimeter
  • Schuif de bakplaat met het mengsel in de oven voor 25 minuten
  • Haal de bakplaat uit de oven en snij met een scherp mes de crackers op maat en draai ze voorzichtig om
  • Schuif de bakplaat opnieuw voor ca 20 minuten de oven in
    (wel even in de gaten houden)
  • Laat de crackers afkoelen
  • Beleg ze met wat je lekker vindt

Eet smakelijk!!

Volg de blog voor meer informatie en tips over voeding en leefstijl.

Bedankt voor het lezen en graag tot volgende week!!

Tekst: Lea van Linschoten
Gewichtsconsulent/leefstijlcoach van YourLifeCare

www.physiocarenederland.nl/your-life-care

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Vakantie zonder extra bagage!

De zomervakantie staat weer voor de deur, je wilt er van genieten maar zonder extra kilo’s bij thuiskomst, hoe doe je dat?

Om te beginnen is het raadzaam om van te voren na te denken over wat je kan verwachten op je vakantieadres en daarover afspraken te maken met jezelf. Het is een verschil of je gaat kamperen en zelf je maaltijden grotendeels verzorgd of dat je naar een all-inclusive park gaat waar de hele dag van alles wordt aangeboden.

Hieronder een aantal tips voor op je vakantieadres:

  • Probeer zoveel mogelijk een vast eetritme aan te houden.
  • Ontbijt zoveel mogelijk als thuis.
  • Van een ontbijt met veel vet en suikerrijke producten wordt je vooral loom, en dat terwijl de dag nog moet beginnen.
  • Luister naar je lichaam, eet tot je genoeg hebt en niet tot je vol zit
  • Drink voldoende water
  • Drink je graag een wijntje of biertje, zet er een glas water naast en bestel pas een nieuw drankje als beide glazen leeg zijn. Dit scheelt de helft aan lege

    calorieën.

  • Neem een gekookt ei mee van het buffet en eet het als tussendoortje – Schep maar één keer op bij het buffet
  • Zorg dat de helft van je bord gevuld is met groenten
  • Neem niet elke dag een toetje, koffie of thee is ook lekker om je maaltijd mee af te sluitenLast but nog least: Blijf in beweging. Wandel, fiets, zwem, voetbal, badminton, tennis, tafeltennis, wat jij dan ook leuk vind om te doen en waar je misschien in je dagelijkse drukke leven geen tijd voor hebt.Geniet en zorg goed voor jezelf, ook tijdens je vakantie! Volg de blog voor meer informatie, tips en weetjes over voeding en leefstijl. Bedankt voor het lezen en graag tot volgende week!!
  • Lea van Linschoten
    Gewichtsconsulent/leefstijlcoach van YourLifeCare

             
    ————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Hoe light is light?

Uit onderzoek blijkt dat lang niet iedereen weet wat de term light op een product werkelijk inhoudt. Wanneer mag een product light genoemd worden en is het wel echt zo light als dat de fabrikant ons wil doen geloven?

Een product mag light heten als er óf 30% minder vet, óf 30% minder suiker, óf 30% minder calorieën in zitten. In light chips zit wel 30% minder vet maar door de extra koolhydraten en eiwitten zitten er niet veel minder calorieën in dan in gewone chips. Een light product kan een goed en gezond alternatief zijn voor een gewoon product. Bijvoorbeeld een zuivelproduct waarin 30% minder vet zit, zonder toegevoegde suikers. Het blijft dus oppassen met light producten. Een product kan dan misschien wel minder suikers bevatten, maar in verhouding meer vetten waardoor de voedingswaarde gelijk blijft of soms zelfs hoger wordt.

Door de term light op de verpakking krijg je misschien de nijging om er meer van te eten, waardoor je net zoveel of misschien nog wel meer calorieën binnen krijgt dan dat je het gewone product had genomen.

Voor wat betreft zoetstoffen, iedereen heeft daarover zo zijn eigen idee en ik laat graag aan jullie zelf over of je ze wel of niet wilt gebruiken. Volg de blog voor meer informatie, tips en weetjes over voeding en leefstijl. Bedankt voor het lezen en graag tot volgende week!!

Lea van Linschoten
Gewichtsconsulent/leefstijlcoach van YourLifeCare

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Vergelijkbare berichten