Schouderklachten

Heeft u last van pijn aan uw schouder? Dan wilt u daar natuurlijk zo snel mogelijk vanaf! PhysioCare behandelt al uw schouderklachten. Pijn aan de schouder kan heel hinderlijk zijn. Bij schouderklachten heeft u pijn rond het schoudergewricht wanneer u uw bovenarm beweegt en soms ook als u hem stil houdt. Deze pijn kan uitstralen naar de schouderbladen, nek, elleboog of de vingers. Het schoudercomplex verbindt de arm met het lichaam. Het zorgt ervoor dat we de arm omhoog en omlaag bewegen, tillen, gooien, voorwerpen naar ons toe halen of van ons af zetten: allemaal functies die verstoord kunnen raken bij schouderaandoeningen. De pijn kan uw beweeglijkheid behoorlijk verstoren. Daardoor kunnen schouderklachten een grote stoorzender zijn bij uw dagelijkse werkzaamheden en bezigheden. Maar ook ’s nachts kan de schouder pijnlijk zijn waardoor uw nachtrust te lijden heeft.

Het ene schouderprobleem is het andere niet

Bij veel schouderaandoeningen treden vergelijkbare symptomen op zoals pijn in de bovenarm en pijn bij het bewegen van de arm van het lichaam af. De oorzaken kunnen daarentegen erg verschillend zijn. Het is daarom de kunst om de juiste oorzaak vast te stellen en daarna zo snel mogelijk met een gericht behandelplan te beginnen om de oorzaak van de schouderklachten aan te pakken en de pijn tegen te gaan.

Behandelen van schouderklachten bij PhysioCare

De fysiotherapeuten van PhysioCare helpen u bij het ontdekken van de oorzaak van uw schouderklachten. Zo zal de behandeling altijd passen bij uw klacht: of dit nou een herstelproces na een schouderoperatie is, een pees- of slijmbeursontsteking, een stijve schouder (frozen shoulder) of een instabiele schouder is. Wij helpen u graag. Neem contact met ons op voor meer informatie of het maken van een afspraak in één van onze praktijken in RotterdamCapelle aan den IJssel of Den Haag.

Frozen shoulder

Heeft u last van een stijve schouder? Dan heeft u last van een frozen shoulder, een gewrichtsontsteking. De frozen shoulder is een aandoening waarbij uw gewrichtskapsel verdikt

Instabiele schouder

U heeft een instabiele schouder wanneer uw schouder regelmatig uit de kom schiet of dreigt dit te doen. Deze instabiliteit kan komen door een uitgerekt kapsel of